avtorska predstava / Marko Čeh / po motivih Idiota F. M. Dostojevskega
Ko se neobičajna žajfnica zlije s psihološko študijo.
Premiera
Galerija
O predstavi
Po izpovedi kneza Miškina na vlaku v prvem delu smo sedaj prispeli v Sankt Petersburg, kjer se sestane z generalom Totskim, ljubosumno Aglajo in tekmovalnim Ganjo. Soap opera nudi drugačen pogled na njihove odnose: z edinstvenimi vizualnimi efekti, polifoličnimi dialogi in igro v igri nudi studiozen vpogled v njihovo podzavest.
V drugem delu Soap opere v režiji Marka Čeha s širšo igralsko zasedbo odkrivamo psihološke globine sveta Idiota Fjodorja M. Dostojevskega, podlago dvodelne avtorske predstave Soap opera, ki s pomočjo milnice kot osrednjega scenografskega elementa ponuja originalen pogled na roman ruskega realista.
Čeprav tragičen, je razvoj dogodkov novele mogoče razumeti z več zornih kotov zaradi polifonične pripovedi, ker dialog protagonistov poteka na ravneh izrečenega in neizrečenega. Fantazijski notranji svet, ki se s tem odpira, služi kot podlaga avtorski predstavi režiserja Marka Čeha v novem poglavju predstave Soap opera, v katerem nenavadna žajfnica postane gledališka psihološka študija. V njej vstopamo v podzavesti, kjer igralke_ci prehajajo med hrambami spominov in pozabljenih travm ter ozaveščajo njihove potencialne razrešitve. Kompleksne bitke za družbeni status in dramatične romantične zaplete avtorska predstava Soap opera prikazuje skozi prizmo psiholoških stanj posameznic_kov in njihovih kompleksnih patologij.
Prikaz notranjega sveta pričara scenografska tehnologija iz milnice. Njena fascinantna barvna paleta, igra svetlobe in nestabilna narava sestavljajo glavnino scenografskega okolja: milne stene bodo gradile in razgrajale zidove med prostori, v katerih se odvijajo pogovori, s pomočjo vrvic bodo izrisovale kletke, milni valji bodo izrisovali krošnje dreves, ... Nenavadna tekstura milnice pripomore h grajenju nestanovitnih notranjih svetov, saj na vizualno prevzeten način potencira bodisi smiselne bodisi iracionalne misli junakov in njihove občutke.
Galerija
Kolofon
Režija: Marko Čeh
Dramaturgija: Kaja Balog
Adaptacija teksta: Kaja Balog, Marko Čeh
Celostna vizualna podoba (scenografija, kostumografija, oblikovanje svetlobe, oblikovanje lutk, oblikovanje videa): Stran22
Programiranje: Luka Frelih
Glasba: Gašper Torkar
Lektorica: Mateja Dermelj
Igrajo: Niko Goršič, Gregor Prah, Gaja Višnar, Anže Zevnik
Glas: Primož Pirnat
Video: Borut Bučinel
Foto: Marijo Zupanov
Urednica gledali[kega lista: Tery Žeželj
Oblikovanje gledališkega lista: Grupa Ee / Mina Fina, Ivian Kan Mujezinović
Vodja tehnike: Grega Mohorčič
Tehnična podpora: Brina Ivanetič, Žan Rantaša, Samo Dernovšek
Kreativna in izvršna produkcija: Anja Pirnat, Nastja Miheljak
Produkcija: Gledališče Glej
Podpora: Ministrstvo za kulturo, Mestna občina Ljubljana
Zahvala:
Casino Admiral, Univerzitetni klinični center Ljubljana, Timotej Jevšenak, Jože Drabik, Stanka Škodič, Vino Žorž, Pivovarna Pelicon
Povezave (2023)
Delo: Ocenjujemo: Soap opera / režija Marko Čeh (kritika)
Neodvisni: Opna kot zareza med realnim in imaginarnim (kritika)
Dnevnik: Spolzka psihološka študija
Galerija
Soap opera (2022)
dogodek / Marko Čeh
Premiera
10. december 2022 / ob 20h / Gledališče Glej
Soap opera je dogodek, ki meji na nemogoče, saj je scenografija v celoti sestavljena in izdelana iz treh kapljic vode. Ujete med dve opni površinsko aktivnih snovi, jih lažje prepoznamo kot milne stene, katerih podob smo se naužili v otroštvu, ko smo z zanosom pihali in pokali mehurčke. A milne stene nam lahko s pomočjo prave osvetlitve tudi gradijo svetove in prostore, katere si lahko predstavljamo le v sanjah, saj te stene nikoli ne mirujejo, vedno znova se vzpostavljajo in pokajo, ko pa jih pustimo, da obstajajo, pa se mešajoč spekter bele svetlobe nikoli ne ustavi.
Vsebinska podlaga za Soap opero je roman Idiot Fjodorja Mihajloviča Dostojevskega. Roman, pisan v podlistkih, je nastajal sorodno današnjim televizijskim “žajfnicam”: vsak teden je bil objavljen delček romana, ki je vključeval tako klasične napete situacije človeških odnosov kot ljubezenske zdrahe navadnega ruskega ljudstva in njegovega plemstva.
Prvi del Soap opere, ki bo premierno predstavljen 10. decembra, bo preizkušal milne stene kot scenografski element in njihov vpliv na gledalca. Ukvarjali se bomo s tem, kako dolgo lahko scenografija igra sama za sebe in z refleksijo vloge gledalca ozavestili še drugi aspekt gledanja, ki je v gledališču pogosto samoumeven. Koliko je v resnici potrebna četrta stena? Kje se dramska predstava začne in konča, če so vizualni elementi tako vpadljivi?
Galerija
Kolofon Soap opera (2022)
Režija: Marko Čeh
Scenografija: Anja Kozlan, Alja Mišigoj
Glasba: Gašper Torkar
Programiranje in tehnična podpora: Luka Frelih
Tehnologija milne stene: Marko Turkuš, Marko Vivoda, Katja Pahor, Marko Čeh
Igra: Anže Zevnik
Izdelava lutk: Leon Vidmar
Video: Boštjan Božič Boško
Vodja tehnike: Grega Mohorčič
Tehnična podpora: Brina Ivanetič
Izvršna produkcija: Anja Pirnat, Nastja Miheljak
Produkcija: Gledališče Glej
Podpora: Ministrstvo za kulturo, Mestna občina Ljubljana
Povezave (2022)
SiGledal: Žajfnica po Dostojevskem (kritika)
Radio Študent: Spodrsljaji na spolzkem terenu uprizoritvenih formatov (kritika)
Dnevnik: Ko milnica spregovori
TV Slovenija, Kultura: Glej, premiera Soap opere
MMC RTV SLO: Glejev oder kot prizorišče neobičajne žajfnice, kjer scenografijo sestavljajo predmeti iz milnice
PREMIERA / RAZPRODANO