cikel dogodkov

Predavanja:
3. 4. (Rok Kranjc) - O DOGODKU
15. 5. (Alicija Rogalska)
29. 5. (FoAM – Maja Kuzmanović, Nik Gaffney in Kate Rich)
predavanja so brezplačna. Obvezna je rezervacija na rezervacije@glej.si
Performansi: 20. 5. – 3. 6.
Kje? Kje, kje. V Gleju!
O Futurizmih
» Mislim, da moramo imeti svobodo, da ustvarimo nove načine razmišljanja o svetu, nove zgodbe, nove jezike, nove odnose.« (Ursula K. Le Guin)
Kaj bi bilo potrebno, da bi resnično imeli moč oblikovati svojo prihodnost? Kako si lahko ne le zamišljamo, temveč aktivno udejanjimo alternativne družbene, ekonomske in politične realnosti v zaostrenih razmerah poznega kapitalizma? Ali sta lahko umetnost in spekulacija orodje za posredovanje v krizi političnega imaginarija? Skozi cikel Futurizmi gradimo feministično platformo za ustvarjanje lastnih imaginarijev prihodnosti.
Cikel združuje umetnike_ce, raziskovalce_ke in praktike_ce, ki preko performansa in igre preizkušajo možne realnosti. Rok Kranjc, Alicja Rogalska in kolektiv FoAM – Maja Kuzmanović, Nik Gaffney in Kate Rich bodo med aprilom in majem skozi serijo predavanj naslovili gverilske ekonomske futurizme, postfosilne rituale in poslovanje kot mesto eksperimenta. V performativnem delu v juniju bodo Olja Grubić, Tatiana Kocmur in Una Bauer raziskovale razpoke v alternativne svetove, zlasti v kontekstu feminističnih in queer bojev.
Kolofon projekta
Kurator diskurzivnega dela: Rok Kranjc
Kuratorici performativnega dela: Alja Lobnik, Jasmina Založnik
Predavatelji_ce: Rok Kranjc, Alicja Rogalska, FoAM – Maja Kuzmanović, Nik Gaffney in Kate Rich
Umetnice: Una Bauer, Olja Grubić, Tatiana Kocmur
Producentka: Nastja Kotnik
PR: Urška Comino (Maska Ljubljana), Tina Malenšek, Paulina Pia Rogač (Gledališče Glej)
Tehnično vodstvo: Grega Mohorčič
Grafična podoba: Asiana Jurca Avci
Produkcija: Maska
Koproducent s prostorom: Gledališče Glej
Finančna podpora: Mestna občina Ljubljana in Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije
O performerkah
Tatiana Kocmur (Buenos Aires, 1992) je vizualna umetnica in producentka sodobne umetnosti, zastopnica društva Cirkulacija 2 ter sooblikovalka platforme za produkcijo, razstavljanje in raziskovanje performativne umetnosti TRANSLACIJA/TRASLACIÓN. Njeno ustvarjanje temelji na pojavnosti »živih podob križancev«, s katerimi presega ustaljene družbene norme. Androgena figura njenega mesa izpodbija konvencionalne predstave o telesu in identiteti. S sugestivnimi živalskimi držami izziva pogled, ki rojeva nova, hibridna bitja, medtem ko tihožitja erotičnega in senzualnega brišejo meje med spektaklom in ritualom. Njena umetniška praksa temelji na sodelovanju z umetnicami in umetniki z različnih področij. Dela, ki nastajajo v sinergiji raznolikih umetniških pristopov, telo postavljajo v ospredje kot navdih in močnega posrednika družbeno-političnih sporočil. Svoja dela je predstavila v številnih domačih in mednarodnih kontekstih, vključno z razstavišči in alternativnimi prostori v Skopju, Milanu, Bologni, Berlinu in Temišvaru. Njeno ustvarjanje je bilo v letih 2021 in 2024 prepoznano z delovno štipendijo Ministrstva za kulturo RS. Leta 2020 je zaključila podiplomski študij slikarstva z magistrskim delom »Telesna instalacija – med performansom in objektom«.
Olja Grubić (1990, Pulj) je leta 2014 je diplomirala na Akademiji za vizualne umetnosti v Ljubljani, smer konceptualizacija prostora. Svoje delo je predstavila na številnih samostojnih in skupinskih razstavah tako doma kot v tujini. Bila je prejemnica sredstev Kulturnega evra pri Kinu Šiška. Njeno delo je vključeno v zbirko Moderne galerije Ljubljana Arteast 2000+. Med letoma 2016 in 2021 je vodila skupino Kabaret Tiffany. Leta 2020 je postala članica umetniškega sveta Vie Negative. V svojem umetniškem delovanju se loteva tematik, ki odsevajo prvinskost življenja, v svojih projektih pa osnovne življenjske funkcije, potrebe in nagone spaja v vizualne podobe in na prvi pogled enostavne fizične akcije, ki v vztrajanju v času oblikujejo širok spekter občutij in socialnega stanja družbe. Ukvarja se s performansom, kabaretom, instalacijami, risanjem, scenografijo in kostumografijo. Živi in dela v Ljubljani.
Una Bauer je raziskovalka performansa, plesa in gledališča, pri čemer jo posebej zanimajo čustva, afekti in družbene razsežnosti umetnosti. Je docentka na Akademiji dramske umetnosti v Zagrebu, kjer poučuje na oddelku za dramaturgijo. Je tudi licencirana skupinska terapevtka. Izdala je različne publikacije, kot sta Priđite bliže: o kazalištu i drugim radostima (»Pridite bliže: o gledališču in drugih radostih«; 2015) in BADco: Vježbanje nemogućeg (BADco.: Vadba nemogočega«; 2021). Sodelovala je pri projektu Naracije strahu, trenutno pa sodeluje pri projektu Normanel – Normalnost in nelagodje v okviru zagrebškega Inštituta za etnologijo in folkloristiko.
O kuratoricah performativnega dela
Jasmina Založnik je svobodna dramaturginja, plesna publicistka in producentka. V Sloveniji in v mednarodnem prostoru deluje kot pisateljica, urednica, dramaturginja, kustosinja, raziskovalka, arhivarka in umetniška sodelavka. Je aktivna članica kolektiva Nomad Dance Academy Slovenija ter soustanoviteljica in umetniška soustvarjalka mednarodnega festivala sodobnega plesa CoFestival.
Končala je magistrski študij filozofije (Interkulturni študiji – Primerjalni študij idej in kultur na Univerzi v Novi Gorici) ter leta 2020 doktorirala na oddelku za vizualno kulturo in filozofijo Univerze v Aberdeenu. Leta 2015 je prejela nagrado Ksenije Hribar v kategoriji kritika/dramaturgija/teorija, leta 2023 pa listino Mete Vidma.
Alja Lobnik je doktorska študentka na Univerzi v Ljubljani. V preteklih letih se je uveljavila kot publicistka in kritičarka na polju performativnih umetnosti. Delovala je na Radiu Študent, Kriteriju, Amfiteatru itn. Za pregled tuje produkcije na Kunstenfestivaldesarts v Bruslju je prejela kulturno štipendijo. V letu 2019 je bila članica komisije za nagrade Ksenije Hribar na Gibanici. Bila je predsednica Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije, je članica odbora Mesta žensk in članica posvetovalne skupine za področje uprizoritvenih oziroma time-based umetnosti v Cukrarni. Kot dramaturginja ali soavtorica je sodelovala pri performativnih projektih. Bila je sourednica revije Maska in spletnega portala Neodvisni – teritorij sodobnih scenskih umetnosti, z letom 2021 je postala direktorica in umetniška vodja zavoda Maska.
O predavateljih_cah
Rok Kranjc: Kako zavzeti resničnost s kolektivno domišljijo
Rok Kranjc je raziskovalec na področjih politične ekologije, alternativnih ekonomij in študij prihodnosti. Je tudi ustanovitelj raziskovalnega in razvojnega studia Futurescraft, ki uporablja prihodnjenje, igre in performativne metode kot orodja za kolektivno zamišljanje in utiranje tranzicijskih poti, usklajenih s postkapitalističnimi perspektivami. Njegovi projekti med drugim vključujejo modularno namizno igro in igralni šov Game-Changers: The Game ter serijo performansov Prihodnost 14B. Rok pogosto sodeluje z organizacijami, kot so Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti Ljubljana, Maska – Zavod za založniško, kulturno in producentsko dejavnost, kolektiv Krater, Crypto Commons Association, P2P Foundation in Participatory Futures Global Swarm. Rok je v slovenščino (so)prevedel več knjig, med drugim Dizajni za pluriverzum Artura Escobarja, Politika okoljskega diskurza Maartena Hajerja ter Upravljanje skupnega Elinor Ostrom.
Alicja Rogalska: Predizkušanje prihodnosti: Kolektivna umetnost in postkapitalistična spekulacija
Alicja Rogalska je poljsko-britanska interdisciplinarna umetnica, ki živi med Berlinom in Londonom in deluje na mednarodni ravni. Njena praksa temelji na raziskovanju in se osredotoča na družbene strukture in politični podtekst vsakdana. Večinoma deluje v specifičnih kontekstih, pri čemer v sodelovanju z drugimi ustvarja situacije, performanse, videe in instalacije, katerih namen je
kolektivno iskanje emancipatornih idej za prihodnost. Svoje delo je nedavno predstavljala na n.b.k. (Berlin, 2024), bienalu Matter of Art (Praga, 2024), Kunsthalle Recklinghausen (2024), bienalu Videobrasil (São Paulo, 2023–24), New Contemporaries (London in Blackpool, 2023–24), bienalu Jogja (Yogyakarta, 2023), Urbane Künste Ruhr (Essen, 2023), Scherben/Berlin Art Prize (2022, glavna nagrada), Manifesta 14 Prishtina (Priština, 2022), Temporary Gallery (Köln 2021–22), Kunsthalle Wien (Dunaj, 2020–21) in OFF Biennale (Budimpešta, 2020–21). Rogalska je trenutno rezidenčna umetnica v Vili Kamogawa / Goethejev inštitut v Kjotu ter doktorska raziskovalka na oddelku za umetnost na Goldsmiths College. V obdobju 2020–2021 je bila štipendistka programa DAAD Artists-in-Berlin, med drugim je bila umetnica na rezidenčnem bivanju v Muzeju moderne in sodobne umetnosti v korejskem Seulu (2023), na Fakulteti za družbene vede na Univerzi Essex (2019–22), na festivalu Mesto žensk (Ljubljana, 2019) ter v knjižnici Stuart Hall Library (London, 2019).
Maja Kuzmanović, Nik Gaffney in Kate Rich (FoAM): IBEX: Kako preživeti dobro skupaj?
FoAM je transdisciplinarna mreža, ustanovljena leta 2000 v Bruslju, ki deluje na področju umetnosti,
znanosti, narave in vsakdanjega življenja. Člani kolektiva FoAM Kate Rich, Maja Kuzmanović in Nik
Gaffney eksperimentirajo z razpršenimi oblikami financiranja, administracije in skupne infrastrukture, pri čemer delujejo na presečišču med (postkapitalistično) etiko prosto dostopnih virov in prevladujočo gospodarsko realnostjo. Trenutno ustanavljajo Institute for Experiments with Business (IBEX), laboratorij za raziskovanje novih in »divjih« oblik poslovanja in podjetništva, ki bi bili lahko primerni za druge možne svetove.
Maja Kuzmanović (Hr/Bel/Niz) in Nik Gaffney (Avs/Bel/Hr) sta soustanovitelja platforme FoAM. Maja je vodilna raziskovalka, oblikovalka izkušenj in moderatorka, Nik pa tangencialni generalist, oblikovalec, programer in kuharski mojster. V skladu z motom organizacije – »vzgajajte lastne svetove« – se ukvarjata s »futurecraftingom« (oblikovanjem prihodnosti) kot načinom za ponovno uročenje sedanjosti ter ustvarjanje prostorov za učenje, druženje in sodelovanje, kjer so dobrodošle vse vrste. Kot upravitelja in skrbnika FoAM spodbujata in raziskujeta načine za premagovanje negotovosti, spodbujanje gostoljubnosti, reimaginacijo tehnologij in spoprijemanje z minljivostjo. Kate Rich (Avs/VB/Ita) je umetnica trgovanja in »divja« ekonomistka, ki se že več kot 30 let ukvarja s trgovanjem tako v okviru uradnih institucij kot izven njih. 20 let je delala kot vodja bara, direktorica, koncesionarka, vodja zaposlovanja, bančnica in hostesa v bristolski (VB) kinematografski, glasbeni in umetniški zadrugi Cube Microplex, ki jo vodijo prostovoljci. Leta 2003 je ustanovila Feral Trade, trgovsko podjetje za uvoz in izvoz živil ter dolgoročni gospodarski eksperiment, ki uporablja proste zmogljivosti že obstoječih gibanj za prevoz kave, oljčnega olja in drugih osnovnih dobrin. Kate je leta 2019 soorganizirala prvi britanski festival administracije RADMIN, leta 2020 je ustanovila Feral MBA, radikalno predrugačen poslovni tečaj poslovnega usposabljanja za umetnike in druge.
https://fo.am
https://fo.am/ibex
https://feraltrade.org

