javna razprava v okviru TRIGGER 2022
O pogovoru
Pogovori o naši preteklosti in razkritje predsodkov in učinkov, ki jih sproža kolonialna zgodovina in imajo močan učinek na naše delovanje, postajajo v zadnjih letih vse pomembnejši. Na tej razpravi bomo temo dekolonizacije razpirali skozi prizmo dualizma med vzhodno in zahodno Evropo ter koncepta estetskih predsodkov in učinkov, ki jih ima ta dualizem na kariere umetnic in umetnikov. V času, ko Evropska unija ponuja veliko sredstev in prostora za mednarodna sodelovanja, umetnice in umetniki z Vzhoda in Zahoda domnevno enakopravni vstopajo na isti teren. Kontekst, iz katerega nanj prihajajo vzhodni umetniki in umetnice, je v najboljšem primeru prepoznan z nekakšnim orientalističnim pokroviteljstvom ali popolno ignoranco glede strukturnih pogojev, v katerih producirajo umetniška dela in ki vplivajo na njihovo estetiko. Kako se lahko soočamo s temi procesi, privilegiranimi položaji in začnemo dekolonizirati umetnost tudi v tem kontekstu?
O govorki in govorcu
Geoliane Arab se je rodila in odraščala v Libanonu. Sciences Po Paris jo je leta 2015 izbral za WOMED (Ženske Mediterana: Prihajajoča generacija voditeljic). Poleg prava je študirala uprizoritvene umetnosti na Libanonski univerzi, izobraževala se je tudi na polju sodobnega plesa. V času, ko je postopoma prehajala h kulturnemu menedžmentu in mednarodnemu razvoju je sodelovala s številnimi mednarodnimi organizacijami pri mapiranju kulturniške scene v arabski regiji. Trenutno je mednarodna svetovalka pri ONDI (Nacionalni agenciji za umetniško diseminacijo) v Parizu in članica upravnega odbora mreže IETM v Bruslju.
Urška Brodar (1983) je dramaturginja in prevajalka, trenutno zaposlena v Slovenskem mladinskem gledališču v Ljubljani. Predvsem se posveča programu Nove pošte, ki je poskus združevanja moči javnega institucionalnega gledališča z neodvisno gledališko sceno. Nova pošta, ki nastaja v koprodukciji z Masko, je prostor dialoga, srečevanj in soočanj, prostor premisleka širših družbenih dogodkov in odzivov nanje z gledališkimi sredstvi, prostor za eksperimentalno uprizoritveno umetnost in kritični diskurz. Brodar soustvarja predstave, razvija performativne in pogovorne formate.
Grzegorz Reske je umetniški vodja Festivala za uprizoritvene umetnosti SPRING v Utrechtu na Nizozemskem. Skupaj z Marto Keil je bil so-kurator festivala Gledališka soočenja v Lublinu in stalni sodelavec mreže East European Performing Arts Platform. Med njegovimi najnovejšimi deli sta kuriranje projekta Meet the Neighbours (2018–2020) v galeriji Labirynt v Lublinu ter kuriranje in dramaturgija pri produkciji Sunny Sunday (Last But not Last) (Line Majdalanie in Rabiha Mrouéja. Oba projekta sta nastala v tandemu ResKeil. Je član Inštituta za uprizoritvene umetnosti in upravnega odbora mreže IETM.
Več o platformi TRIGGER 2022
Trigger je platforma za sodobne uprizoritvene prakse, ki jo Gledališče Glej razvija skupaj s Centrom za kreativnost, Bunkerjem, Mestom žensk, Momentom, Pekinpahom ter Slovenskim mladinskim gledališčem in Masko (program Nove pošte). Namenjena je krepitvi kompetenc neodvisnih producentov in umetnikov, s poudarkom na internacionalizaciji in mednarodnih povezavah. Platforma združuje showcase produkcije, ki imajo potencial za mednarodni trg, serijo pogovorov, predavanj in delavnic s kuratorji različnih tujih festivalov, agenti, specialisti za distribucijo in mednarodna sodelovanja. Namen platforme je pridobivanje specializiranih znanj s področja oblikovanja strategij in metodologij za distribucijo, mreženje in internacionalizacijo sodobnih scenskih umetnosti.
Sodelujoči producenti:
Koprodukcija: Center za kreativnost
Strateški razvoj: Gledališče Glej, Bunker, Mesto žensk, Moment, Pekinpah, Slovensko mladinsko gledališče in Maska (program Nova pošta)
Projektni partnerji TRIGGER 2022:
Delak, Emanat, Sploh
TRIGGER 2022 je del partnerske mreže Platforme Centra za kreativnost. Projekt Center za kreativnost sofinancirata Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republika Slovenija.
Platformo TRIGGER 2022 sofinancirajo tudi Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije, Mestna občina Ljubljana in Mestna občina Maribor.