solo v sodelovanju s še eno umetnico / Katie Duck

»Vstop performansa v umetnost ne kaže na obrat umetnikov k gledališkim formam in konvencijam, pač pa odpor do ujetosti v stalnosti "konvencionalne" umetnosti in gledališča.«

Sharon Smith

Galerija

000047450034.jpg
000047450006.jpg
_DSC4858.jpg
11717487_967279683324456_7521086492680159452_o.jpg
Avbelj-Jozica-1402-P-Kopija.jpg
© Sebastian Cavazza

O predstavi

V Kletki Katie Duck riše gledališke slike s črno obleko, stolom, tremi lasuljami, besedili, gibom in zvokom. Nenarativna besedila temeljijo na štirih naslovih: Institucionalizacija vsega, Ljubezen, Anatomija vagine ter Smrt.

Besedila razporedi okrog uporabe telesa, prostora, zvoka in objektov, ki jih odkrije sama ali s sodelavko na vsaki lokacija. Oblikovala je tudi film, ki ga predvaja za predstavo, vsakič znova pa oblikuje tudi novo zvočno podobo predstave.

Kletko uporablja kot notni zapis, ki si ga lahko deli s še eno nastopajočo kot platformo, kjer lahko sodelavka izrazi svoja kulturna in osebna izhodišča. Katie želi Kletko igrati v kar največ kulturah, da bo njen material zaživel in se razvijal v živo pred živimi občinstvi.

V tokratni različici bo Katie Duck sodelovala z Jožico Avbelj. 

 

Kolofon

Avtorica: Katie Duck

Nastopata: Katie Duck in Jožica Avbelj

Film in zvočna podoba: Katie Duck

O Katie Duck

Delo Katie Duck na mednarodno okolje improvizacijskega gledališča vpliva mnogoplastno in večstrano. Katie je ustanoviteljica dveh priznanih uprizoritvenih ansamblov (Gruppo v letu 1979 in Megpie v 90-ih), bila je predstojnica Oddelka za koreografijo na Darlington College of Arts v poznih 80-ih in je nato od 1991 do svoje upokojitve lani poučevala movement research, improvizacijo, kompozicijo in plesno tehniko na Amsterdam Hogeschool voor de Kunsten.

Katiejino polje raziskovanja seže na področja gledališča, glasbe, plesa, besedila, performansa, družbenih, kulturnih in nevroloških študij ter fizikalnih, ekonomskih in političnih znanosti.

Katiejina praksa je plod spoznanja, da umetnost in gledališče obstajata edino živa, v neurejenem stanju in z namenom spomniti občinstvo, da - prav zares - ima telo.

"Improvizacija v predstavah Katie Duck ni antiteza koreografiji ali kompoziciji; je kako ju ustvarja, počevši obe v studiu in v novosti improvizirane predstave v dejanskem času. Predstava je o izkušnji prisostvovanja predstavi, prisostvuješ dogodku in tako stvaritvi v bistvu." - Vincent Cacalano

Video